
Studencie! Zawsze chciałeś pisać, ale nie miałeś miejsca, gdzie mógłbyś opublikować swój tekst? Masz ciekawe materiały - zdjęcia, filmy, infografiki - ale nie wiesz, gdzie mógłbys je zamieścić? Mamy dla Ciebie propozycję - otwieramy nasz serwis dla osób, które interesuje gaz i ropa z formacji łupkowych, mają na ten temat coś do powiedzenia i chcieliby tą wiedzą podzielić się z innymi.
Tematyka tekstów może być bardzo różnorodna - technologia, rynek pracy, aspekty prawne, geologia, środowisko, ekonomia, społeczeństwo - ważne tylko, żeby dotyczyły węglowodorów ze złóż niekonwencjonalnych. Może sam zaproponujesz własny temat lub oryginalną interpretację znanych już faktów?
Oferujemy miejsce w zakładce Strefa Studenta - publikacja tekstów pod własnym nazwiskiem. Najlepsze artykuły umieścimy w dedykowanych zakładkach tematycznych. Autorzy najbardziej interesujących tekstów mogą liczyć na wynagrodzenie, w formie umowy o dzieło.
Osobom stale z nami współpracującym wystawimy referencje lub zaświadczenia. Dla wyróżniających się osób możliwa będzie także krótka praktyka w PIG-PIB.
Wytyczne dla Autorów piszących do serwisu informacyjnego – infolupki.pgi.gov.pl
Uwagi wstępne
- Artykuł powinien być oryginalnym dziełem Autora. Nie powinien być publikowany ani proponowany innym mediom. W przypadku złożenia propozycji innym mediom, Autor powinien o tym fakcie powiadomić redakcję serwisu infolupki.pgi.gov.pl.
- Autor, przekazując swój utwór do publikacji, przenosi na prowadzącego infolupki.pgi,gov.pl prawa autorskie do publikacji utworu oraz jego rozpowszechniania na innych polach.
- Za porozumieniem stron, istnieje możliwość publikacji tekstu w innych mediach.
- Redakcja infolupki.pgi.gov.pl zastrzega sobie prawo do skracania i edycji nadesłanych tekstów.
- Redakcja zastrzega sobie prawo odmowy publikacji tekstu (nadesłanie tekstu nie jest równoznaczne z jego opublikowaniem).
- Co do zasady, publikacja tekstu nie wiążę się z odpłatnością.
Sposób dostarczania materiałów
- Tekst i materiał ilustracyjny artykułów należy dostarczyć w formie elektronicznej pod adres: infolupki@pgi.gov.pl
- We wszystkich pracach należy zamieścić imię, nazwisko i adres do korespondencji autora (wraz z numerem telefonu i adresem e-mail) oraz notkę o Autorze wraz ze zdjęciem Autora. Notka i zdjęcie zostaną zamieszczone przy nadesłanym artykule, powinny zawierać: nazwę uczelni, kierunek studiów, doświadczenie powiązane z poruszaną tematyką, zainteresowania etc. - max 300 znaków ze spacjami.
Tekst
- Materiał przeznaczony do publikacji w serwisie infolupki.pgi.gov.pl należy przygotować w edytorze MS Word (do wersji 2007 włącznie), czcionka Times New Roman 12 pkt z pojedynczą interlinią, wyrównane do prawej. Poszczególne teksty (po wliczeniu tytułu, autorów, afiliacji, abstraktu, słów kluczowych, literatury, przypisów i podpisów) nie powinny przekraczać 5000 znaków ze spacjami. W szczególnych przypadkach dopuszczalne są wyjątki od tej reguły.
- Abstrakt zawiera max. 500 znaków ze spacjami.
- Słowa kluczowe: max. 5 słów kluczowych.
- Tabele zapisane w takim formacie, jak tekst lub w arkuszu kalkulacyjnym (Excel o wersji 2007 włącznie) i umieszczone w oddzielnych plikach.
- Wszystkie ilustracje zapisane w oddzielnych plikach. Podpisy do ilustracji należy umieścić w tekście artykułu.
- Fotografie zamieścić w wersji cyfrowej. Rozdzielczość zdjęć kolorowych co najmniej 300 dpi, a czarno-białych – 600 dpi.
- W tekście należy powoływać się na literaturę, na podstawie której opracowano tekst, podając w nawiasie: nazwisko autora i rok publikacji (np. Dobrzeniecka-Górka A., 2014).
- Pod artykułem należy zestawić w porządku alfabetycznym (decyduje litera nazwiska pierwszego autora) wszystkie pozycje literatury, na które powołuje się autor w swoim tekście. Spis literatury musi zawierać wszystkie pozycje, które pojawiają się w pracy – zarówno w tekście, jak i na ilustracjach i w tabelach – w tym norm, aktów prawnych itp. W spisie należy wymienić wszystkich autorów cytowanych pozycji, pełny tytuł publikacji, nazwę czasopisma lub tytuł książki, numery stron, numer tomu, rok publikacji. W przypadku powołania się na wersję elektroniczną publikacji – link z datą dostępu.
- Publikacje w alfabetach innych niż łaciński powinny być podane w polskiej transkrypcji.
Przypominamy o konieczności przestrzegania praw autorskich. Autor przesłanego tekstu ponosi w tym zakresie pełną odpowiedzialność. Wszelkiego rodzaju cytaty, przywołania tekstów polskich, anglojęzycznych i innych muszą być zaznaczone w przypisach do tekstu.
Zapraszamy do współpracy!
Redakcja serwisu infolupki.pgi.gov.pl
8.12.2014 r.